Hur sätter vi P för varumärkestvätten med lagens hjälp?
Hans Sinclair Sachs, från Trustbrand Watch Sweden, The Eye och Gustav Martner från Greenpeace Norden i samtal om varumärkestvättning.
Frågor som avhandlas är bland annat:
Hur säkrar och granskar vi som medborgare att svenska bolag hållbarhetsrapporterar på ett seriöst och trovärdigt sätt? Vad säger de skärpta hållbarhetslagarna?
Varför varumärkestvättar, brandwashar, svenska bolag sitt hållbarhetsarbete med rapportering? Hur sätter vi P för varumärkestvätten med lagens hjälp?
Fallet med oljejätten Preem på svenska västkusten tas upp av Gustav.
Varumärkestvätten ser vi som en av världens viktigaste, men förbisedda, hållbarhets- och demokratifrågor att hantera i detta nu. I Göteborg, Sverige och världen. Varmt välkomna!
Medverkande

Hans Sinclair Sachs
VD och grundare Trustbrand Watch Sweden

Gustav Martner
Greenpeace Norden